اخبار و مقالات مشکل در خرید و فروش خودرو
1399/12/19 مشکل خرید و فروش خودرو در بازارها

مشکل در خرید و فروش خودرو

با این‌وجود، فروش خودرو در بازار روز خودرو دردسرها، مشکلات و همچنین ریسک‌های خاص خود را به‌ویژه برای فروشندگان دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. کارشناسی نکردن خودرو

کارشناسان حاضر در محل بازار روز خودرو، معمولاً خودرو را به‌صورت سرسری و خیلی بی‌دقت بررسی می‌کنند. درصورتی‌که یک‌بار از نزدیک این فرآیند را مشاهده کرده باشید، به این نتیجه خواهید رسید که کارشناسی تخصصی‌ای در میان نیست. طبق آمار، ۷۵% خودروهای دست‌دوم دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند و اگر خودرو به دقت کارشناسی نشود، می‌تواند باعث ضرر میلیونی خریدار شود.

۲. قیمت گذاری غلط خودرو

علاوه‌بر کارشناسی غیراصولی و غیرتخصصی، قیمت‌گذاری نیز در بازار روز خودرو کاملاً غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که می‌تواند برای مالک خودرو به‌عنوان فروشنده ضرر و زیان بسیاری به‌همراه داشته باشد. درصورتی‌که در دو هفته متوالی به بازار روز خودرو مراجعه کنید و قیمت‌ها هم نوسان خاصی را تجربه نکرده باشند، خواهید دید که قیمت‌گذاری در این دومرتبه چقدر متفاوت انجام می‌شود.

۳. دلالان در لباس خریدار

همان‌طور که گفته شد، رسالت ایجاد بازار روز خودرو کاهش قیمت و حباب در قیمت خودرو بوده و سعی شده است تا مصرف‌کنندگان به‌راحتی بتوانند یکدیگر را در نقش‌های خریدار و فروشنده خودرو بیابند؛ اما متأسفانه با راه‌یابی دلالان خودرو به این بازار معمولاً این افراد در پوشش مصرف‌کننده به فروشنده‌های مختلف مراجعه می‌کنند و با ترفندهایی که تخصص آن‌ها است سعی در خرید خودرو به قیمت‌های پایین‌تر از قیمت کارشناسی شده یا قیمت مدنظر فروشنده دارند.

۴. عدم امکان انتقال سند در زمان معامله

از آنجایی که بازارهای روز خودرو معمولاً در روزهای تعطیل تشکیل می‌شوند، امکان انتقال قطعی سند خودرو وجود ندارد. بنابراین خریداران و فروشندگان بایستی تا روز بعد صبر کنند یا خودرو را به پارکینگ‌های دوقبضه تحویل دهند که آن هم خود مشکل‌ساز خواهد بود. در حالتی دیگر ممکن است خریدار با قول مراجعه فردا، فروشنده را از بازار خارج کند و در روز بعد نیز برای خرید و انتقال سند مراجعه نکند. در این شرایط معمولاً فروشنده خودرو یک هفته زمان خود را ازدست خواهد داد.

۵. خودروهای لوکس را کجا بفروشیم؟

بازارهای روز خودرو معمولاً برای خودروهای ساخت داخل و خودروهایی با قیمت متوسط رو به پایین مشتری دارند و خودروهای لوکس در آن‌ها جایی نخواهند داشت. بنابراین درصورتی‌که شما دارنده یک خودروی لوکس باشید، نمی‌توانید خودروی خود را در بازار روز خودرو بفروشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را ثبت نمایید

به محتوا این صفحه امتیاز بدهید

بعد از ورود به حساب کاربری می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاه کاربران

سایر مقالات